Ekologiseen kartonkipakkaukseen pakattu Kaslinkin Vesi ruokajuomana Jukolan viestin ruokailussa

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen Tetra Pakin kartonkipakkaukseen. Kaslink Vesi ja kaurapohjaiset Kaslink Aito -tuotteet ovat mukana vuoden 2019 Jukolan ja Venlojen viestissä, ja Jukolan urheilijat ja katsojat pääsevät maistelemaan niitä tapahtuman aikana. Kaslink on myös osuusisäntänä Venlojen viestin kolmannella osuudella. 

Tetra Pakin ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen pakattu Kaslink Vesi on tarjolla ruokajuomana Jukolan viestin ruokailun yhteydessä. Kartonkipakkauksessa olevan veden hiilijalanjälki on yhden litran osalta 85 g eli lähes puolet pienempi kuin muovisen PET-pullon 155g. Muovipulloa alhaisemman hiilijalanjäljen lisäksi kartonki on uusiutuva luonnonvara, helposti kierrätettävä ja logistisesti tehokas.

– Valitsimme kartonkipakkauksen ympäristöystävällisyyden lisäksi myös siksi, että haluamme tarjota maailman parasta vettä kuluttajille ilman, että auringonvalo ehtii vaikuttaa tuotteen laatuun. Näin kuluttajat kaikkialla maailmassa saavat juomasta vastaavanlaisen kokemuksen, kuin mistä suomalaiset pääsevät nauttimaan joka päivä, kertoo Kaslinkin brändi- ja viestintäjohtaja Juha-Petteri Kukkonen.

– Ajatelkaa, mikä vaikutus sillä on Jukolan kaltaisen massatapahtuman hiilijalanjälkeen, kun vaihdamme muovipullossa olevat vedet kartonkipakkauksiin? Kukkonen miettii.

Kaurapohjaiset tuotteet kiinnostavat – Kaslink Aito on yhtä hyvää ilman maitoa

Myös maidottomat, kaurapohjaiset Kaslink Aito -tuotteet maistuvat Jukolassa niin suunnistajille kuin muille tapahtumavieraille. Kaslink Aito -tuotteissa käytetään vain kotimaista kauraa ja kotimaisia marjoja, tuotteet pakataan ympäristöystävällisiin kartonkipakkauksiin ja tuotteet valmistetaan Kouvolan tuotantolaitoksella kotimaisen biokaasun voimin. Kaurajuoman, mustikalla maustetun kaurajuoman ja luomukaurajuoman lisäksi tuoteperheeseen kuuluvat Kaslink Aito Kauravälipalat ja maustetut Kaslink Aito Kauraruoka -ruoanvalmistustuotteet.

Kasvipohjaisten tuotteiden trendi jatkaa kasvamistaan niin Suomessa kuin maailmalla: Kaslinkin tekemän tutkimuksen mukaan jo lähes kolme neljästä suomalaisesta on käyttänyt kasvipohjaisia tuotteita.