Kaslink Aito lanseeraa lapsille omat Aito Kauravälipalat yhdessä Angry Birdsin kanssa

Kotimainen kauratuoteperhe Aito laajenee: Uudet Aito Kauravälipalat on suunniteltu erityisesti perheen pienimpien makuun sopivaksi. Aito lanseeraa lasten itse valitsemat uutuusmaut Mansikka-banaanin ja Päärynä-vaniljan yhdessä Rovion ja Angry Birdsin kanssa, ja värikkäät hahmot ovat lennähtäneet myös tuotepakkauksiin. Uutuudet tulevat myyntiin elokuussa 2019.

Pehmeän lusikoitavien Aito Kauravälipalojen lapsille suunnatut uutuusmaut valmistetaan kotimaisesta, gluteenittomasta täysjyväkaurasta. Maidottomat, laktoosittomat ja gluteenittomat kauravälipalat saavat makeutensa hedelmästä. Herkulliset maut Mansikka-banaani ja Päärynä-vanilja ovat lasten itse valitsemia.

– Jo 81 prosenttia* suomalaisista on kokeillut kasvipohjaisia tuotteita, ja viime vuoteen verrattuna käyttö ja kokeilu ovat lisääntyneet etenkin lapsiperheissä. Lapsilta on kuitenkin puuttunut oma, lasten makuun suunniteltu kauravälipala. Yhteistyössä Angry Birdsin kanssa haluamme tavoittaa aivan uuden kohderyhmän, kertoo Kaslinkin luova johtaja Juha-Petteri Kukkonen.

Yhdessä Angry Birdsin kanssa lanseerattavat uutuusmaut tulevat myyntiin elokuussa.

Lämpimässä säilyvät Aito-kaurajuomat uuteen, kätevämpään pakkaukseen

Avaamattomana huoneenlämmössä säilyvät Aito Kaurajuoma ja Aito Kaurajuoma Barista pakataan syyskuusta eteenpäin uuteen, entistä kätevämpään litran pakkaukseen. Samassa yhteydessä aiemmin vain kylmähyllystä löytynyt Aito Kaurajuoma Luomu tulee myyntiin myös lämpimään hyllyyn. Aito Kaurajuoma ja Aito Kaurajuoma Luomu löytyvät jatkossa tuttuun tapaan myös kylmähyllystä.

Uuden pakkauksen reilunkokoisesta korkista on helppo annostella tuotetta, eikä kaurajuomaa pääse loiskumaan. Selkeät pakkausmerkinnät kertovat, säilytetäänkö tuote avaamattomana kylmässä vai huoneenlämmössä. Uusiutuvan energian voimalla valmistettavat, hiilineutraalit pakkaukset on helppo kierrättää, ja ruokahävikki vähenee, sillä tuote on helppo käyttää pakkauksesta viimeistä pisaraa myöten.

– Eniten saamamme kuluttajapalaute liittyy lämpimässä säilyvien tuotteidemme litran pakkaukseen, joka on koettu hankalaksi. Haluamme tarjota kuluttajille maailman parasta kaurajuomaa maailman parhaassa pakkauksessa, ja sen vuoksi haluamme vastata pakkausuudistuksella kuluttajien toiveisiin, Kukkonen kertoo.

Pakkausuudistuksen yhteydessä myös tuotteiden reseptejä on paranneltu, ja tuotteet sisältävät entistä enemmän kotimaista kauraa.