Kaslinkin tarina

Ripaus onnea,
sopivasti seikkailuhenkeä
ja loputtomasti tahdonvoimaa.

Kastikevalmistajasta yhdeksi Suomen suurimmista ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista

Kaslinkin tarina alkaa vuodesta 2001, jolloin yrityksemme perustaja Raino Kukkonen alkoi valmistaa korkealaatuisia kastikepohjia. Aloitimme kastiketuotannon vuokrakiinteistössä Kouvolassa vanhalla kalustolla, vanhasta teurastamosta vuokratussa huoneessa. Yrityksen hallinto ja tuotekehitys olivat Sotkamossa, josta perheemme on kotoisin. Asiakkaitamme olivat jälleenmyyjät, jotka toimittivat kastikkeita ammattikeittiöille ympäri Euroopan. Nopeasti valikoimamme laajeni kastikepohjista jälkiruokakastikkeisiin ja muihin ruoanlaittotuotteisiin.

Vuonna 2006 keskitimme kaiken toimintamme tuotantolaitoksellemme Kouvolaan. Asiakkaamme kaipasivat erilaisia maitotuotteita ja päätimme erikoistua niiden tuotantoon. Kaslink kehittyikin vähitellen kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi. Laajensimme toimintaamme uusiin tuotekategorioihin kuten maitopohjaisiin juomiin ja ruoanlaittotuotteisiin, ja kaupan keskusliikkeiden omien merkkien myynnin lisääntyessä myös Kaslink kasvoi nopeasti.

Kasvua, investointeja ja ensimmäinen oma brändi

Vuosien 2011 ja 2016 välillä liikevaihtomme kasvoi noin 50% vuodessa. Tämä teki Kaslinkista yhden Suomen nopeiten kasvaneista yrityksistä 2000-luvulla. Olimme 20 nopeiten kasvaneen yrityksen joukossa ainoa yritys, jolla on savupiippu. Investoimme uusiin tuotantolinjoihin ja laajensimme Kouvolan tuotantolaitosta. Henkilöstömäärä kasvoi noin 30 työntekijästä lähes 140 työntekijään.

Vuonna 2014 Kaslink palkittiin Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla vuoden yrityksenä. Samana vuonna toimme markkinoille Kouvolan seudulla ensimmäisen oman brändimme Mairen.

Intohimona ruokainnovaatiot

2010-luvulla perheyrityksessämme tapahtui sukupolvenvaihdos: yrityksen perustaja Raino on edelleen aktiivinen hallituksen jäsen ja Rainon pojat, Tuomas, Matti ja Juha-Petteri, ovat ottaneet vetovastuun yrityksestä. Tuomas tuli yrityksen palvelukseen 2005 ja aloitti toimitusjohtajana tammikuussa 2015. Matti aloitti Kaslinkilla vuonna 2010, ja tammikuusta 2017 alkaen hän on toiminut yrityksen myyntijohtajana. Veljeksistä vanhin, Juha-Petteri, aloitti yrityksen palveluksessa vuonna 2016 ja toimii yrityksen markkinointi- ja viestintäjohtajana.

Uudet brändit Tahto, Nordic Cuisine, Kaslink Aito ja Kaslink Vesi

Vuonna 2017 toimme markkinoille lisää omia tuotemerkkejä: aktiiviseen elämään sopivat Tahto-välipalat ja laadukkaat Nordic Cuisine -kastikepohjat. Vuonna 2017 aloitimme myös kasvipohjaisten tuotteiden valmistuksen. Lanseerasimme kaurapohjaisen Kaslink Aito -tuoteperheen, joka auttaa vaihtamaan yhden jos toisenkin maitotuotteen kaurapohjaiseen. Vuonna 2018 toimme markkinoille ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen pakatut Vesi-vedet.

Tuotteitamme myydään jo yli 15 maassa Euroopassa, ja haemme tulevaisuudessa vahvasti kansainvälistä kasvua. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olemme investoineet yritykseen 50 miljoonaa euroa. Olemme yksi Suomen nopeiten kasvaneista yrityksistä 2000-luvulla, mutta omasta näkökulmastamme olemme vasta pääsemässä alkuun.

Lue lisää Kaslinkista

Kaslink yrityksenä >